Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Επιστολή εργαζόμενου για τις εργασιακές συνθήκες στα Public


Το Δίκτυο Ανέργων και Επισφαλώς Εργαζομένων Θεσσαλονίκης έλαβε επιστολή-μαρτυρία εργαζόμενου για τις εργασιακές συνθήκες στα Public της Τσιμισκή. Ο εργασιακός μεσαίωνας είναι εδώ! Δεν θα σταματήσουν, αν δεν τους σταματήσουμε! Δύναμη μας η συλλογικότητα, η αλληλεγγύη και ο αγώνας. Δημοσιεύουμε την επιστολή αυτούσια παρακάτω:

"Από την περασμένη Τετάρτη τα Public της Τσιμισκή ξεκίνησαν νέες μαζικές απολύσεις στο πλαίσιο ‘εξυγίανσης της εταιρείας’. Κάθε πρωί μετά το άνοιγμα του καταστήματος λαμβάνουμε email με τον ημερήσιο στόχο, ο οποίος ποτέ δε πέφτει κάτω από 40.000 ευρώ! Όταν αυτός ο στόχος δεν επιτυγχάνεται μπορεί να καταλάβει ο καθένας πως αυτό γυρνάει μπούμπερανγκ για τους εργαζόμενους με τη λογική ότι δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους ή αλλιώς αυτολεξεί δεν φρόντισαν ‘να επικοινωνήσουν τις προσφορές μας στους πελάτες’. Σε μία περίοδο νεκρή για την αγορά ο παραπάνω στόχος είναι τουλάχιστον ανέφικτος. Παρόλα αυτά το κατάστημα δεν κλείνει ποτέ κάτω από 35.000 ευρώ χωρίς να υπολογίζεται μέσα σε αυτό το ποσό οι ηλεκτρονικές παραγγελίες εντός καταστήματος και οι αντικαταβολές. Το πόσο ξεπερνάει έτσι τις 50.000 ευρώ σε καθημερινή βάση.
Μέσα στο Μάρτιο έγιναν δύο πράγματα: οι εργαζόμενοι περάσαμε αξιολόγηση και έγινε αλλαγή διεύθυνσης του καταστήματος. Το πρώτο προς αποφυγήν παρεξηγήσεων δεν γίνεται στα πλαίσια προόδου και προσωπικής ανέλιξης, όπως ισχυρίζονται, αλλά ήταν μία καλή αφορμή για κράξιμο και απολύσεις μετέπειτα ενώ το δεύτερο έφερε εντατικότερους ρυθμούς δουλειάς, τρομοκρατία και πάλι απολύσεις!
Έτσι ακριβώς έγινε και με τους συναδέλφους που απολύθηκαν την περασμένη εβδομάδα. Πέρασαν αξιολόγηση, στην οποία αναφέρθηκε η χαμηλή απόδοση τους και χωρίς καμία προειδοποίηση μία εβδομάδα μετά απολύθηκαν!
Οι δύο περιπτώσεις διαφέρουν. Η πρώτη απόλυση έγινε σε ταμία με την δικαιολογία ότι ήταν αργή στη δουλειά της. Αυτό ‘τυχαία’ συμπίπτει με το ότι η συνάδελφος μόλις μία μέρα μετά έκλεινε ένα χρόνο στην εταιρεία και στο εξής θα δικαιούταν αποζημίωση! Φαίνεται πως πάγια τακτική της εταιρείας είναι να απολύει τους εργαζομένους της άνευ λόγου και αιτίας λίγο πριν το χρόνο. Αφενός με αυτή τη πρακτική η εταιρεία ‘γλιτώνει’ τα ελάχιστα για αυτήν χρήματα και αφετέρου η αντίσταση στην εργοδοτική αυθαιρεσία γίνεται ακόμα πιο δύσκολη λόγω της συνεχούς ανακύκλωσης των εργαζομένων.
Η δεύτερη περίπτωση είναι εκείνη του εργαζόμενου σε απαιτητικό τμήμα, αυτό των υπολογιστών,που δεν κατάφερε από τα Χριστούγεννα και μετά να πιάσει τον προσωπικό τζίρο και τα λεγόμεναsafety –επεκτάσεις εγγυήσεις, σε καθημερινή βάση υπάρχει ένα πλαφόν πωλήσεων που πρέπει να πιάσει ο εκάστοτε πωλητής. Το σημαντικότερο όμως με την συγκεκριμένη απόλυση είναι ότι ο συνάδελφος το καλοκαίρι έκλεινε 3 χρόνια στην εταιρεία το οποίο θα μεταφραζόταν σε 10%αύξηση.

Ο εργασιακός μεσαίωνας που επικρατεί στα Public δεν είναι κάτι καινούριο. Μισθοί πείνας, ελαστικά ωράρια, υπερωρίες, κυριακάτικη εργασία, BlackFriday κ.α. Είναι από τις επιχειρήσεις με τους πιο απάνθρωπους ρυθμούς εργασίας τη στιγμή που μέσα σε μια δεκαετία έχει βγάλει τεράστια κέρδη με 51 καταστήματα πανελλαδικά. Η επίθεση σε έναν εργαζόμενο, είναι υπόθεση όλων μας. Αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι ‘κάποιοι άλλοι’ στους οποίους καλούμαστε να δείξουμε απλώς την αλληλεγγύη μας, είμαστε εμείς οι ίδιοι και οφείλουμε να αγωνιστούμε για αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας."