Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2021

6+1 πολιτικά συμπεράσματα από το φιάσκο στα Κ1.

                                                 Νίκη στον αγώνα του πρώτου έτους!

Είναι ήδη γνωστή η ιστορία που έχει ανοίξει σε σχέση με το μάθημα “Κυκλώματα 1”, σε σχέση με την ηλεκτρονική εξέταση, τις συνθήκες διεξαγωγής της, αλλά και το homelab. Εν συντομία, το μάθημα εξετάζεται στην Ithaki αντί για το elearning, η οποία έχει περιορισμένες δυνατότητες με αποτέλεσμα να πέφτει όταν μπαίνει πολύς κόσμος. Στην εξέταση του Σεπτέμβρη, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τόσο τον αποκλεισμό φοιτητών-τριών από την εξέταση, όσο και το να αναγκαστούν να σταλούν οι απαντήσεις ορισμένων μέσω μέιλ, πράγμα που απορρίφθηκε από τον διδάσκοντα.

Γνωρίζοντας τις δυσκολίες της Ιθάκης, ο κ. Μητράκος προσπάθησε να την αποσυμφορήσει μπας και σωθεί η εξέταση. Αυτό το έκανε κατευθύνοντας το πρώτο έτος στα homelabs, τα οποία από χόμπι μέσα στην καραντίνα μετατράπηκαν σε απαλλακτική εργασία, στην οποία μάλιστα βάλαμε λεφτά (περίπου 80 ευρώ συνολικά) από την τσέπη μας. Τελικά βέβαια η Ιθάκη δεν αποσυμφορήθηκε και αποκλείστηκαν φοιτητές..

Μας εκπλήσσει η στάση του κ. Μητράκου να μην διορθώσει τα γραπτά που στάλθηκαν με μέιλ, να αγνοεί προσωπικά μέιλ φοιτητών που ζητούσαν εξηγήσεις και να βγάζει στο sis τα αποτελέσματα ενώ γνωρίζει ότι υπάρχει ζήτημα. Είναι εξαιρετικά ανεύθυνο επίσης να μην μας ενημερώνει σε σχέση με το γιατί επιλέγει την Ιθάκη αντί για το elearning, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουμε αν έχει δίκιο ή όχι, τελικά τι στάση πρέπει να κρατήσουμε για να πετύχουμε το αυτονόητο: μια πλατφόρμα που να μην πέφτει. Πόσο μάλλον όταν ο κ. Μητράκος γνωρίζει ότι στηρίζουμε κάθε άνθρωπο που μπορεί να πλήττεται από το ΚΗΔ, την πρυτανεία και κάθε θεσμό του κράτους ή των επιχειρήσεων. Μας εκπλήσσει η στάση του τη στιγμή που μέχρι να κλείσουν στις σχολές όχι απλά δεν υπήρχε πρόβλημα με το μάθημά του, αλλά στήριζε και φοιτητικά αιτήματα όπως το να μην περάσει το νέο πρόγραμμα σπουδών. Πέρα από τις δικές του ευθύνες όμως, πρέπει να αποδοθούν ευθύνες σε όλους όσους έχουν μερίδιο και να βγουν επιτέλους κάποια πολιτικά συμπεράσματα:

1. Δεν αρκεί η εναντίωση στην ηλεκτρονική εξεταστική. Σημασία έχει ποιος θα τη φορτωθεί στις πλάτες του: το Υπουργείο ή οι φοιτητές-τριες, ακόμα και οι καθηγητές-τριες;

2. Δεν αρκεί να λες ότι είσαι υπέρ της δημόσιας-δωρεάν παιδείας. Αυτό το δείχνεις στην πράξη όταν καταφέρνεις να μην πληρώνεις για τις σπουδές σου, για τη σίτιση, τη στέγαση, τα αναλώσιμα. Η επιλογή ανάμεσα σε 80 ευρώ homelab ή εξεταστική φιάσκο είναι η επιτομή τη διάλυσης της δημόσιας-δωρεάν παιδεία “με το γάντι”, αλλά και τους πως η τηλεκπαίδευση εντείνει αυτή την κατάσταση γιατί σε αναγκάζει να θέτεις τέτοια δίπολα στον εαυτό σου.

3. Δεν υπάρχει πολιτισμένος τρόπος να είναι αδιάβλητη η ηλεκτρονική εξεταστική.

4. Η ηλεκτρονική εξεταστική δε βελτιώνεται με τεχνικά τερτίπια γύρω από πλατφόρμες (είτε είναι το elearning είτε η Ιθάκη), ούτε με απαλλακτικές εργασίες. Τελικά δεν αποσυμφορήθηκε αρκετά η Ιθάκη. Αυτό δε σημαίνει ότι όλα αυτά κάνουν απαραίτητα κακό. Σε κάθε περίπτωση, για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει να ερωτηθούν οι φοιτητές!

5. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση, όσο καλές προθέσεις και να υπάρχουν. Το θεσμικό πλαίσιό της παίρνει ωραίες ιδέες (όπως τα homelabs) και τα μετατρέπει σε παραγωγούς ταξικών φραγμών και εντατικοποιημένα μέσα για να αποφύγεις μια εξέταση-φιάσκο.

6. Τελικά κάποιοι είχαν δίκιο που αμφισβητούσαν τους θεσμούς του πανεπιστημίου. Αφενός δομές όπως η σύγκλητος, τα τμήματα, το Υπουργείο και οι Κοσμητείες. Αφετέρου πρακτικές όπως η αξιολόγηση που για το τμήμα είναι άριστα την ώρα που συμβαίνουν όλα αυτά και πολλά άλλα που θα φανούν μόλις ανοίξουν οι σχολές. Καλά κάνουμε και σας παίρνουμε στο ψιλό και δεν ανεχόμαστε να μας αντιμετωπίζετε με τα πρωτόκολλά σας σαν “ενόχους μέχρι αποδείξεως του εναντίου”.

-Να υπερψηφιστεί το ψήφισμα που συνέταξαν τα παιδιά από το πρώτο έτος.

-Να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των συμφοιτητ(ρι)ών που έδωσαν Κ1. Παλεύουμε για ανθρώπινες συνθήκες σπουδών και δημόσια-δωρεάν παιδεία, ενάντια στην τηλεκπαίδευση και στους ταξικούς φραγμούς.

Όλοι-ες στη διαδικτυακή συζήτηση με τον πρόεδρο του τμήματος και τον κ. Μητράκο την Τρίτη 13:00 για να στηρίξουμε τους-τις συμφοιτητ(ρι)ές. Το λινκ θα ανακοινωθεί. Από το πεδίο 2 μέχρι τα Κ1, μόνο ο λαός θα σώσει το λαό.