Παρασκευή 22 Μαΐου 2020

Κερδίσαμε ξανά την πτυχιακή στο 9ο εξάμηνο! Μεγάλη νίκη του Σ.Φ. Ηλ-Μηχ!


Μετά την απόφαση-έκτρωμα του τμήματος η οποία περιόριζε ουσιαστικά σε βαθμό κατάργησης την πτυχιακή εξεταστική, στη λογική του ότι οι σέρβερ δε θα σήκωναν τον έξτρα κόσμο που θα έδινε στο κάθε μάθημα.

Η κινητοποίηση της Δευτέρας 18/5 στον Πρόεδρο κ. Παπαγιάννη ανέδειξε τα εξής επιχειρήματα:

-Η κοινωνική διάσταση της υγειονομικής κρίσης (lock down για 1,5 μήνα, αδυναμία να ανοίξουν τα πανεπιστήμια) οφείλεται στην πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να μην αξιοποιήσει το χρόνο της γενικής καραντίνας για να πάρει ουσιαστικά μέτρα για την υγεία. Πρακτικά, η κυβέρνηση κρύφτηκε 1,5 μήνα από τον κορονοϊό (και μάλιστα όχι καλά γιατί κόσμος πήγαινε κανονικά στη δουλειά του) και μετά άνοιξε την καραντίνα χωρίς κανένα απολύτως μέτρο προστασία. Συμπέρασμα: ο κορονοϊός είναι φυσικό φαινόμενο, αλλά η επίδρασή του έχει να κάνει με τις κυβερνήσεις, άρα δεν πρέπει να πληρώσουμε εμείς (ούτε οι καθηγητές μας) την κρίση, αλλά αυτοί που φταίνε για την επίδρασή της.

έλλειψη υλικοτεχνικών υποδομών μπορεί να αντιμετωπιστεί. Είτε με μικρότερα γκρουπ που θα δίνουν με ισοδύναμα θέματα, είτε ακόμα και με δια ζώσης εξέταση τμήματος των φοιτητών.

-Δεν είμαστε ούτε εμείς, ούτε οι καθηγητές υποχρεωμένοι να καθόμαστε να σπάμε τα κεφάλια μας (για παράδειγμα σε 6ωρες συνελεύσεις τμήματος που έκαναν οι καθηγητές) σε τεχνικά ζητήματα την ώρα που το Υπουργείο βγαίνει με γενική κατεύθυνση τύπου: “να η γραμμή, βρες άκρη”. Καλούμε ακόμα και τώρα το τμήμα να βγάλει δημόσια ανακοίνωση, όπως έκανε το Παιδαγωγικό, η οποία θα μιλάει για το πόσο αντιπαιδαγωγική είναι η ηλεκτρονική εξεταστική, πόσο φανερώνει την υποκρισία αυτών που ορκίζονται στην ακαδημαϊκότητα.

-Σε μια χώρα που δε θα γίνει σεζόν, χιλιάδες παιδιά δε θα μπορούν να σπουδάσουν (βασικά να βγάλουν το χειμώνα) από Σεπτέμβρη.

-Δεν μπορούμε να κρυβόμαστε μια ζωή από τον κορονοϊό. Ζητάμε δημόσια τοποθέτηση του τμήματος απέναντι στη συνέχιση της τηλεκπαίδευσης και της ηλεκτρονικής εξεταστικής. Μαζικά τεστ σε μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού, απολυμάνσεις, μέτρα προστασίας, αξιοποίηση ανοιχτών χώρων εντός του κάμπους, στήριξη στην τοποθέτηση της ΟΕΝΓΕ!

Η νίκη αυτή δε θα είχε έρθει εάν υποχωρούσαμε. Ασκούμε -συναδελφική πάντα- κριτική στις φωνές που μιλούσαν για απλή αύξηση του ορίου μαθημάτων που πρέπει να χρωστάει κανείς. Ένα πολύ σημαντικό συμπέρασμα που πρέπει να μείνει, είναι ότι η παραμικρή υποχώρηση οδηγεί σε άμεση ήττα. Ως ΑΡ.ΑΓ.Ε.-ΕΑΑΚ θεωρούμε ότι πέρα από τα συνδικαλιστικά επιχειρήματα τα οποία επεξεργαζόμασταν καθ’ όλη τη διάρκεια της καραντίνας (βλ. προηγούμενα κείμενά μας), αυτό ήταν ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο που προσφέραμε στο σύλλογο. Αυτός είναι και ο λόγος που ζητάμε όχι απλά τη στήριξη, αλλά και τη συμμετοχή στις δυνάμεις της αντικαπιταλιστικής αριστεράς οι οποίες εδώ και 30 χρόνια πρωτοστατούν στο μπλοκάρισμα της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης, χωρίς να υποχωρούν, με τους φοιτητικούς συλλόγους μπροστά, κόντρα στις ιδιοκτησιακές λογικές των συλλόγων.

Και κάπως έτσι λοιπόν, ξεκινάει ο πραγματικός αγώνας…

Την Πέμπτη 21/5, καταφέραμε να παρακολουθήσουμε και να συμμετέχουμε στη συνέλευση τμήματος. Πέρα από την πτυχιακή που ήταν το κύριο θέμα και κερδήθηκε σε αυτό το τμήμα, τέθηκαν και άλλα ζητήματα:

-Ζητάμε ΕΝΙΑΙΑ στάση των καθηγητών ως προς τους όρους εξέτασης! Υπάρχει μια -μειοψηφική ευτυχώς- μερίδα καθηγητών του τμήματος η οποία έχει επιλέξει να λειτουργήσει τιμωρητικά προς τους φοιτητές αντί για το Υπουργείο. Καθηγητές που λένε “θα σας βάλω θέματα που δε θα τα έχω λύσει ούτε εγώ”, “όποιος-α δεν έχει κάμερα, δεν εξετάζεται” και άλλα παρόμοια θα μας βρουν απέναντί τους! Δεχτείτε ότι δεν υπάρχει πολιτισμένος τρόπος να εξασφαλίζεται η αδιαβλητότητα της εξεταστικής ηλεκτρονικά και αν δε σας αρέσει, κάντε ότι κι εμείς: απαιτήστε από το Υπουργείο να πάρει τα κατάλληλα μέτρα για να γίνει δια ζώσης. Αν θέλανε μια χαρά μπορούσε να γίνει, απλά τους είναι “μη βολικό” γιατί έχουν να δώσουν εκατομμύρια στις επιχειρήσεις και στα ΜΜΕ. Έτσι και υπάρξει αποκλεισμός λόγω έλλειψης κάμερας ή υπερβολικά δύσκολα θέματα επειδή υποτίθεται ότι μπορούμε να αντιγράψουμε, θα γίνει χαμός!

-Και μιας και μιλάμε για κάμερες, απαιτούμε να μη γίνει καμία εξέταση με αυτές! Δε μας ενδιαφέρει εάν αυτό θέτει ζήτημα διαβλητότητας, το Υπουργείο διάλεξε την ηλεκτρονική εξεταστική, ας βρει τρόπο να γίνει με τους ίδιους όρους όπως και η δια ζώσης και ας μην βάζει τους καθηγητές να κάνουν 6ωρες συνελεύσεις για να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα.

-Όλες οι σημειώσεις των μαθημάτων να είναι open-source.

Με βάση αυτά, αλλά και πολλά άλλα προβλήματα που θα προκύψουν, συνεχίζουμε τον αγώνα μας! Και εάν αυτά που ζητάμε φαίνονται ουτοπικά ή δύσκολα, τότε το Υπουργείο ας αναθεωρήσει και ας πάρει τα κατάλληλα μέτρα για να γίνει δια ζώσης η εξεταστική με ένα βιώσιμο μοντέλο. Διότι η μάχη της πτυχιακής δε θα είχε κερδηθεί χωρίς την κατηγορηματική τοποθέτηση ΕΝΑΝΤΙΑ στην ηλεκτρονική εξεταστική, χωρίς την τοποθέτηση για μαζικά τεστ και μέτρα προστασίας κόντρα στην πολιτική της κυβέρνησης για τον κορονοϊό.

Το πανεπιστήμιο που θέλουν μετά τον κορονοϊό δε θα έχει μετεγγραφέντες, δωρεάν εστίες και φοιτητική μέριμνα. Η τηλεκπαίδευση και η τηλεξέταση ήρθαν για να μείνουν. Τα παιδιά από λαϊκές οικογένειες που δε θα μπορούν να έρθουν Θεσσαλονίκη να σπουδάσουν θα συμβιβάζονται με την τηλεκπαίδευση και την τηλεξέταση και η δια ζώσης παρακολούθηση ή και τα εργαστήρια θα είναι για λίγους και εκλεκτούς. Γι αυτό και συνεχίζουμε, δεν κάνουμε βήμα πίσω, διότι δε θα πληρώσουμε εμείς την κρίση!