Παρασκευή 4 Ιουνίου 2021

Ανακοίνωση ΑΡ.ΑΓ.Ε.-ΕΑΑΚ για τη μαύρη λίστα του Δημουλιά.

Η εξεταστική έρχεται, οι μάσκες πέφτουν.

Με την εξεταστική να έρχεται, η ανακοίνωση που εξέδωσε ο κ. Δημουλιάς για μάθημα που εξετάζει ξεκίνησε ελπιδοφόρα:

“Στην ενότητα “προφορικές εξετάσεις Ιουνίου 2021” μπορείτε να δηλώσετε τη συμμετοχή σας μέχρι […]. Οι προφορικές εξετάσεις θα γίνουν μέχρι […]. Η ημερομηνία κανονίστηκε κατόπιν συνεννόησης φοιτητών που μου κοινοποιήθηκε και συμφωνήθηκε εκατέρωθεν.”

Παρ’ όλα αυτά, η συνέχεια είναι σίγουρα λιγότερο ελπιδοφόρα:

“Παρακαλούνται να δηλώσουν το μάθημα όσοι είναι καλά προετοιμασμένοι και θέλουν πραγματικά να εξεταστούν. Η λίστα με τα ονόματα αυτών που στο παρελθόν δήλωσαν ότι θέλουν να εξεταστούν και τελικά δεν ήρθαν, υπάρχει και είναι μεγάλη. Εξετάσεις σε στιλ “τουρισμού” ειδικά σε πτυχιακή δε μου είναι και πολύ ευχάριστες”.

Ουσιαστικά ο Δημουλιάς παραδέχεται ότι έχει μαύρη λίστα όπου φακελώνει τους φοιτητές που δεν πήγαν στην εξέταση. Άραγε έτσι εξηγούνται τα συνεχή μαζικά κοψίματα για τα οποία έχουμε ξανατοποθετηθεί και τα οποία αφορούσαν ακόμα και άτομα που είχαν το μάθημα ως τελευταίο για πτυχίο ολόκληρα χρόνια;

Μιλάμε για τον ίδιο άνθρωπο που σε διαδικτυακή συζήτηση φοιτητών-μελών ΔΕΠ, υποστήριξε την πανεπιστημιακή αστυνομία και τα όργια βίας απέναντι σε φοιτητές του με μεγάλη ευχαρίστηση και περηφάνια. Μια τοποθέτηση που προφανώς και οδήγησε φοιτητές και φοιτήτριες να τοποθετούνται με φόβο μήπως φακελωθούν σε κάποια μαύρη λίστα, για να εφησυχαστούν από τον πρόεδρο του τμήματος κ. Μπακιρτζή. Τώρα που έγινε γνωστή η ύπαρξη μαύρης λίστας, γεννιούνται ερωτηματικά. Φακελώνονται μόνο οι φοιτητές που αναφέρει η ανακοίνωση ή ενδεχομένως και οι συνδικαλιστές και οι αριστεροί; Άραγε τώρα με την τηλεκπαίδευση διευκολύνεται αυτή η διαδικασία ή όχι; Πώς τοποθετείται το τμήμα σε αυτό;

Σε κάθε περίπτωση, το φακέλωμα φοιτητών και η στοχοποίηση είναι μια διαδικασία ασφαλίτικη, που θυμίζει τις πιο μαύρες εποχές του πανεπιστημίου. Αποτελεί όμως την πιο ακραία έκφραση λογικών που υπάρχουν μαζικά σε φοιτητές-τριες και μέλη ΔΕΠ, τις οποίες εκφράζει κυρίαρχα η ΔΑΠ αλλά και τα διάφορα επιστημονίστικα ρεύματα του ατομικού δρόμου:

-Το να μη δίνεις μαθήματα και να μην τελειώνεις στην ώρα σου θα έπρεπε να σε καθιστά πολίτη Β’ κατηγορίας.

-Το πανεπιστήμιο είναι αποκλειστικά για να μαθαίνουμε τα συγκεκριμένα πράγματα που έχει το πρόγραμμα σπουδών.

-Οι εξετάσεις αποτελούν τον ανώτατο τρόπο πιστοποίησης της γνώσης.

-Στην εξεταστική είμαστε μόνοι μας και η επιτυχία εξασφαλίζεται με το να ανταγωνιστούμε τον διπλανό μας.

Παρ’ όλα αυτά, στο τμήμα των Ηλεκτρολόγων, όσο και να μην αρέσει αυτό στον κάθε Δημουλιά, η κατάσταση είναι άλλη. Αντί να τρωγόμαστε μεταξύ μας συνεργαζόμαστε, μοιραζόμαστε τις σημειώσεις μας και διαβάζουμε μαζί μέσω του thmmy. Αντί να μένουμε στα τετριμμένα της σχολής, οργανώσαμε κυριολεκτικά εκατοντάδες αντιμαθήματα σε όλες τις σχολές που αμφισβητούν το περιεχόμενο των σπουδών, αλλά και χτίζουν πάνω σε αυτό, από τη σκοπιά του πώς ως εργαζόμενοι μηχανικοί μπορούμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους και όχι τα εγκεφαλικά σχέδια του καθενός. Αντί να γινόμαστε “φυτά”, πειραματιζόμαστε με ραδιοφωνικούς σταθμούς, γκατζετάκια, αυτοδιαχειριζόμενους χώρους της σχολής στους οποίους βάζουμε air condition, μπρίζες, τραβάμε γραμμές, κάνουμε αντιμαθήματα πάνω στο αντικείμενό μας και όχι μόνο, κάνουμε κριτική ακόμα και στο μάθημα. Μαθαίνουμε συλλογικά αυτά που δε θα μας διδάξει η σχολή, ενώ θα έπρεπε.

Όλα αυτά την ώρα που για μια ακόμα χρονιά δε θα πάμε για “τουρισμό”, ούτε στην εξεταστική, αλλά ούτε σε κάποιο νησί κ. Δημουλιά. Κάποιοι-ες από εμάς δουλεύουν μεροφάι-μεροδούλι όλο το καλοκαίρι σε άθλιες συνθήκες, με κίνδυνο να κολλήσουμε κορονοϊο, σε ξενοδοχεία, μπαρ, εστιατόρια και θέρετρα που δεν έχουμε λεφτά να τα χαρούμε! Όλα αυτά για να πληρώσουμε το νοίκι, το ρεύμα, το νερό στο σπίτι που κρατάμε νοικιασμένο (πολλές φορές χωρίς να μένουμε) μπας και ανοίξουν οι σχολές και δεν στραβωθούμε τελικά από τα λάπτοπ μας και την τηλεκπαίδευση! Όλα αυτά για να πάρουμε πτυχίο και να βρούμε μια δουλειά που θέλουν να μας καταργήσουν το 8ωρο και να μας πληρώνουν με ρεπό! Από project σε project και από δουλειά σε δουλειά, χωρίς να μπορούμε να προγραμματίσουμε το μέλλον μας. Αυτές είναι οι συνθήκες στις οποίες μένουμε πιστοί σε αυτά που λέμε, όχι στην ασφάλεια του σπιτιού μας.

Γιατί ούτε τώρα μπορούμε να προγραμματίσουμε το μέλλον μας. Όταν το πρόγραμμα εξεταστικής βγαίνει 3 βδομάδες πριν την έναρξη, όταν πιεζόμαστε να τελειώσουμε τη σχολή κυριολεκτικά έχοντας κάνει open courses για ένα χρόνο, είναι φυσιολογικό ότι θα δηλώσουμε όσα μαθήματα μπορούμε. Και δεν ανεχόμαστε τα ιδεολογήματα περί “τεμπέληδων” που έχουμε ακούσει σε κινητοποιήσεις στο Δημουλιά για μαζικά κοψίματα ή αυταρχικές συμπεριφορές στο μάθημα. Εάν ήμασταν τεμπέληδες, δε θα κάνουμε εκατοντάδες αντιμαθήματα την ώρα που άνθρωποι σαν το κ. Δημουλιά κυριολεκτικά έκραζαν από το safe space τους.

Απαιτούμε:

-Κανένα μαζικό κόψιμο στο μάθημα. Ενδεχόμενο μαζικό κόψιμο θα χρεωθεί προσωπικά στον κ. Δημουλιά και στη μαύρη λίστα του.

-Κατάργηση της μαύρης λίστας ή απομάκρυνση του Δημουλιά από το τμήμα.

-Να τοποθετηθεί το τμήμα για την δεύτερη παράγραφο της ανακοίνωσης.

-Ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών και εξέτασης, ανθρώπινες συνθήκες.

Υ.Γ. Για του λόγου το αληθές, εδώ και η ανακοίνωσή του. Προοριζόταν αποκλειστικά για όσους-ες έχουν δηλώσει το μάθημά του παρ' όλα αυτά φανταζόμαστε ότι δεν θα τον πειράξει και πολύ που τη δημοσιεύσαμε, εκτός κι αν έχει κάτι να κρύψει...