Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

Γιατί να είσαι στην Α5 για γενική συνέλευση του Συλλόγου την Τρίτη 18/10 στις 15:00;;

Τ             Την Τρίτη 18/10 πρέπει να είσαι στην Α5 για όλους τους λόγους του κόσμου, ενδεικτικά όμως:
  • Οι εξελίξεις εντός και εκτός πανεπιστημίου τρέχουν και είναι όλες εις βάρος μας.
  • Η υποχρηματοδότηση των σχολών κάνει αισθητή την παρουσία της σε κάθε πτυχή των σπουδών μας. Από την απουσία καθηγητών μέχρι τη γραμματεία η κατάσταση θυμίζει άλλες εποχές.
  • Ταυτόχρονα, ενώ «λεφτά δεν υπάρχουν», το πανεπιστήμιο πλουτίζει τις τσέπες των εργολάβων σε καθαριότητα και μέριμνα, με τις υπηρεσίες να είναι άθλιες και τους εργαζόμενους να ζουν με μισθούς πείνας!
  • Στη λέσχη το φαγητό ΔΕΝ ΤΡΩΓΕΤΑΙ, οι ουρές φτάνουν στην εγνατία και οι έλεγχοι καλομελέτα και έρχονται..
  • Το ζήτημα του ΟΑΣΘ έχει φτάσει στο απροχώρητο. Οι ιδιώτες τρώνε στις πλάτες μια ολόκληρης πόλης παρέχοντας απαίσιες υπηρεσίες. Η διεκδίκηση δημόσιων και δωρεάν μεταφορών πρέπει να είναι άμεσο καθήκον μας!
  • Το πανεπιστήμιο ωστόσο φαίνεται να μην έχει θέμα να συνάπτει τη μια σχέση μετά την άλλη με εταιρείες στον τομέα της έρευνας, ξεπουλώντας τη γνώση και μόρφωση στις ανάγκες των λίγων.
  • Το νέο πρόγραμμα σπουδών αυξάνει τα προαπαιτούμενα για τομέα, κάνοντας τη διεκπεραίωση των σπουδών μας ακόμη περισσότερο. Πολλά μαθήματα συγχωνεύονται, το επιστημονικό μας αντικείμενο συρρικνώνεται και όλα στο βωμό των απαιτήσεων της bologna και της υποχρηματοδότησης.
  • Οι ανάγκες μας για ποιοτικές σπουδές, δωρεάν σίτιση-στέγαση-μετακινήσεις μπορούν να εξασφαλιστούν μόνο μέσα από τις συλλογικές διαδικασίες.
  • Το αίτημα μας για αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την παιδεία και καμία παρέμβαση του ιδιωτιού τομέα πρέπει να είναι άμεσο αίτημα για ένα σύγχρονο πανεπιστήμιο βασισμένο στις λαικές ανάγκες και όχι στα επιχειρηματικά συμφέροντα.
  • Μέσω των γενικών συνελεύσεων αποφασίζουμε τις δράσεις μας που μπορεί να είναι για κάποιο ζήτημα σχολής (πχ κινητοποίηση στο Τμήμα για τις δηλώσεις μαθημάτων ή κατάληψη στο λογότυπο για δωρεάν σημειώσεις) μέχρι κινήσεις αλληλεγγύης στους πρόσφυγες, συμμετοχή σε απεργίες και κινητοποιήσεις
  • Η συνέλευση δεν είναι ένα μέρος όπου «μαλώνουν τα κόμματα» ή οτιδήποτε άλλο ακούγεται από φανφάρες της ΔΑΠ. Η συνέλευση είναι το μέρος όπου συζητάμε, αποφασίζουμε και δρούμε με βάση τις συλλογικές μας ανάγκες.
  • Στη συνέλευση οργανώνουμε τον αγώνα μας κόντρα στην ανάθεση που καλλιεργούν οι παρατάξεις που θέλουν κινητήριος μοχλός του συλλόγου να είναι το Δ.Σ. των 9 εκλεγμένων αντιπροσώπων.
  • Η συνέλευση είναι το μέρος που συζητάμε πολιτικοποιούμαστε και αναβαθμίζουμε τον τρόπο σκέψης μας πάνω σε βασικά πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα. Όλοι έχουν δικαίωμα λόγου και συμμετοχής (εκτός από τους ναζιστές..)
  • Η ανάγκη για σύνδεση των αναγκών μας με τις ανάγκες των εργαζομένων αποτελεί βασικό στόχο για να μπορέσουμε να ανατρέψουμε τις σημερινές πολιτικές που επιβάλλονται από κυβέρνηση, ΕΕ και κεφάλαιο.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Για αυτούς αλλά και για όσους άλλους λόγους μπορεί να σκεφτεί κανείς όλοι και όλες στη γενική συνέλευση του σ.φ. ηλ-μηχ την Τρίτη 18/10 στις 15:00 στην Α5!                        

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

Μετά την εξεταστική έρχονται δύσκολα θέματα! Κείμενο του ΑΡ.ΑΓ.Ε. ΕΑΑΚ για τις εξελίξεις εντός και εκτός πανεπιστημίων

                                Μετά την εξεταστική έρχονται δύσκολα θέματα!
Μπορεί ο τελευταίος μήνας να μας βρήκε με τα κεφάλια μέσα λόγω εξεταστικής, όμως οι εξελίξεις κάθε άλλο παρά σταμάτησαν να τρέχουν. Η κυβέρνηση συνεχίζει για τα καλά το έργο της για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, σκληρών αντιλαικών μέτρων και συνολικά της μνημονιακής πολιτικής που καθορίζει το μέλλον και το παρόν μας στα χρόνια της κρίσης. Με αυτό το κείμενο επιχειρούμε να πάρουμε θέση πάνω σε όλες αυτές τις εξελίξεις που έρχονται εις βάρος μας και να ψάξουμε να βρούμε συλλογικά μια απάντηση!

Εξελίξεις στα εργασιακά

Μετά την υπογραφή του μνημονίου 3, πλέον μπήκαμε στη φάση υλοποίησης του. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υλοποιεί την αστική πολιτική στο σύνολο της. Αυτό σημαίνει ότι την κρίση που την δημιούργησαν οι καπιταλιστές, την πληρώνουν οι λαοί μέσω σκληρών μέτρων που καθορίζουν τις ζωές μας για δεκαετίες. Το μενού του ΣΥΡΙΖΑ σε κοινωνικό και εργασιακό  επίπεδο περιλαμβάνει: πλειστηριασμούς κατοικιών, ιδιωτικοποίηση του νερού, ιδιωτικοποίηση στρατηγικών επιχειρήσεων για την εγχώρια παραγωγή, πλήρη απελευθέρωση των απολύσεων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, πλήρη κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, νομιμοποίηση του εργοδοτικού «λοκ άουτ» και άλλα. Αυτά προφανώς και επηρεάζουν την καθημερινότητα μας, αλλά και το μέλλον μας. Το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας καταργεί το δικαίωμα μας για ποιοτική και φθηνή αξιοποίηση του ίδιου του πλούτου που παράγουμε. Αρκεί να αναρωτηθεί κανείς τι θα σημάνει η ιδιωτικοποίηση του νερού: μεγάλο μέρος του πληθυσμού να αποκλείεται από το βασικό ζωτικό αγαθό, να καταφεύγει σε ακατάλληλα νερά, να αρρωσταίνει κλπ. Σε μια παρόμοια κλίμακα, μπορούμε να δούμε πού οδηγούν συνολικά οι ιδιωτικοποιήσεις: αφενός στο κέρδος του ιδιώτη, ο οποίος προκειμένου να κερδίσει μειώνει την ποιότητα και αυξάνει τις τιμές και αφετέρου στην εξαθλίωση της κοινωνίας, σε ταξικούς αποκλεισμούς από βασικά αγαθά και υπηρεσίες. Την ίδια στιγμή το μέλλον μας ως μηχανικοί περιγράφεται από την εργασιακή περιπλάνηση και την επισφάλεια. Το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων ηλεκτρολόγων εργάζεται με εξαρτημένη σχέση εργασίας («μπλοκάκι»), μένει ανασφάλιστο (λόγω των υπέρογκων ποσών που απαιτούνται), δουλεύει με τις χειρότερες συνθήκες εργασίας (400 ευρώ) ή ακόμη χειρότερα μεταναστεύει. Εμείς αρνούμαστε να σκύψουμε το κεφάλι σε αυτή τη συνθήκη. Είμαστε η νέα εργατική βάρδια και όσο πιο νωρίς το αναγνωρίσουμε, τόσο πιο οργανωμένα και δυναμικά θα απαντήσουμε στις κυβερνήσεις, στην ΕΕ και στην εργοδοσία που πλουτίζουν στις πλάτες μας!

Εξελίξεις στο πανεπιστήμιο                                   

Στο ίδιο τροπάριο συνεχίζει η κυβέρνηση και στο πανεπιστήμιο. Με βασικό εργαλείο της τις επιταγές της ΕΕ για το «σύγχρονο πανεπιστήμιο» διαλύει το δημόσιο πανεπιστήμιο και εντείνει τη διαδικασία επιχειρηματικοποίησης του. Αυτή η κολώνια κρατά χρόνια και είναι χρέος μας ως φοιτητές να εναντιωθούμε σε αυτές τις επιλογές. Με το νέο νόμο Φίλη η κυβέρνηση για ξεκάθαρους και ψηφοθηρικούς λόγους υλοποιεί ορισμένες διατάξεις όπως πχ η επιστροφή των «αιώνιων φοιτητών». Εμάς αυτό δε μας λέει τίποτα από τη στιγμή που η ουσία παραμένει ίδια. Η  μέριμνα (εστίες, λέσχη) είναι σε χέρια ιδιώτη και οι ταξικοί αποκλεισμοί ολοένα και εντείνονται. Η γνώση περνά ολοένα και περισσότερο στον έλεγχο των ιδιωτών με την έρευνα να χρηματοδοτείται από εταιρείες. Οι εργολαβίες αναλαμβάνουν όλες τις άλλες πτυχές λειτουργίας του πανεπιστημίου (καθαρισμός κλπ) και οι ανάγκες μας για μόρφωση με αξιοπρεπείς όρους, σπουδές με ανθρώπινους ρυθμούς, γνώση υψηλού επιπέδου, ποιοτικές εγκαταστάσεις σπουδών φαίνεται να μην υπάρχουν στο μενού του πανεπιστημίου της αγοράς.
 Κόντρα σε αυτή την κατάσταση, εμείς θεωρούμε ότι μέσα από τους αγώνες μας μπορούμε να κερδίσουμε ένα καλύτερο σήμερα και αύριο. Οι ανάγκες μας για μόρφωση-δουλειά-ελευθερίες δε μπορούν να υποταχθούν στις επιταγές τους για ένα πανεπιστήμιο βασισμένο στις ανάγκες των εταιρειών. Μόνη εφικτή λύση απέναντι στην παραπάνω ασφυκτική κατάσταση, ο απογαλακτισμός του πανεπιστημίου από τη γάγγραινα της ιδιωτικής χρηματοδότησης μέσω της γενναίας αύξησης του ετήσιου προϋπολογισμού για την  παιδεία. Όσο μας ετοιμάζουν για τους αυριανούς εργαζόμενους της επισφάλειας, των ελάχιστων εργασιακών δικαιωμάτων, όσο μας περιγράφουν ως η γενιά της κρίσης, εμείς να φωνάξουμε ότι είμαστε η γενιά της ανατροπής!
Φοιτητική απασχόληση – προγράμματα voucher – πρακτική άσκηση
Ανατροπή του σχεδίου δράσης για την απασχόληση των νέων που πέρασε τον Ιανουάριο του 2013 και απευθύνεται σε άνεργους κάτω των 29 ετών και προβλέπει την θεσμοθέτηση της πεντάμηνης πρακτικής άσκησης/εργασιακής εμπειρίας με μισθούς από 400 έως 460 ευρώ (voucher), ενώ προβλέπει γενίκευση της πρακτικής άσκησης για τους φοιτητές και σπουδαστές όλων των ΑΕΙ και ΤΕΙ, με μισθούς έως 340 ευρώ. Στο τμήμα μας είναι γνωστές άλλωστε οι πρακτικές ασκήσεις με κανονικό ωράριο και μισθό ~250 ευρώ.Με την ανεργία στους νέους ν΄ αγγίζει το 51%, την εργασία να θυμίζει μεσαιωνικές καταστάσεις, ως φοιτητικό κίνημα πρέπει ν’ απαιτήσουμε δυνατότητα ένταξης στην αγορά εργασίας για όλους, με μοναδική προϋπόθεση το πτυχίο μας, με συλλογικές συμβάσεις εργασίας που θα προβλέπουν πλήρη ασφαλιστικά κι επαγγελματικά δικαιώματα.

Και συγκεκριμένα μέσα στη σχολή μας;

Όλη η παραπάνω κατάσταση εξειδικεύεται και στη σχολή μας. Η αλλαγή του προγράμματος σπουδών συγχωνεύει μαθήματα (όπως πεδίο 1 και πεδίο 2!!) ελαττώνοντας το γνωστικό μας αντικείμενο και δυσχαιρένοντας τη διαδικασία των σπουδών μας. Τα προαπαιτούμενα για τομέα αυξάνονται (προφανώς χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση..) δυσκολεύοντας μια ήδη απαιτητική σχολή. Την ίδια στιγμή η έλλειψη καθηγητών υποβαθμίζει περαιτέρω την ποιότητα των σπουδών μας. Παρ’όλα αυτά το τμήμα καθηγητών φαίνεται να μην το απασχολούν αυτά. Για αυτό σημασία έχει πώς τα λεφτά θα πάνε στις επιχειρηματικές ομάδες, πώς η σχολή θα ανέβει στα επιχειρηματικά rankings και εμείς ας μην έχουμε ούτε σαπούνι στην τουαλέτα. Την ίδια στιγμή φοιτητές πετάγονται από τις εστίες, οι ουρές στη λέσχη «καλομελέτα και έρχονται» και το ποσοστό συμφοιτητών μας που εργάζεται για να ανταπεξέλθει αυξάνεται δραματικά! Ως ΑΡ.ΑΓ.Ε. ΕΑΑΚ πιστεύουμε ότι μέσα από τις γενικές συνελεύσεις μπορούμε να πάρουμε συλλογικά την κατάσταση στα χέρια μας και να aπαιτήσουμε την αναβάθμιση της φοιτητικής μέριμνας σε σίτιση – στέγαση – συγγράμματα – ελεύθερες συγκοινωνίες, να αγωνιστούμε ώστε να καθορίζουμε εμείς τον τρόπο και τον ρυθμό των σπουδών μας. Με δυναμικές δράσεις επιβολής και ουσιαστική συζήτηση γύρω από τα προβλήματά μας μπορούμε όχι απλά να σταματήσουμε τις δραματικές αλλαγές που έρχονται, αλλά να επιβάλλουμε τις νίκες μας!

Εξ’ άλλου λίγες μέρες μόνο έχουν περάσει από τη μέρα που εργαζόμενοι και νέοι συντάχθηκαν με το Συντονισμό Συλλογικοτήτων Θεσσαλονίκης και απέτρεψαν τον πλειστηριασμό του σπιτιού μιας άπορης οικογένειας. Σήμερα όχι απλά πρέπει να αγωνιστούμε, αλλά μπορούμε και να νικάμε. Δεν αρκούν τα «όχι» μας σε όλα αυτά που χειροτερεύουν το παρόν και το μέλλον μας, επιβάλλονται και τα «πρέπει» μας σε όλα αυτά που έχουμε ανάγκη και μας τα στερούν για να πληρώνουμε την κρίση τους!

ΟΛΟΙ-ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ Σ.Φ. ΗΛ ΜΗΧ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 18/10 ΣΤΙΣ 15:00 ΣΤΗΝ Α5

Θεματολογία:
  • Ζητήματα σχολής (έλλειψη θέσεων στα εργαστήρια, προαπαιτούμενα, έλλειψη καθηγητών)
  • Φοιτητική μέριμνα (λέσχη, ΟΑΣΘ, άσυλο)
  • Νέο Πρόγραμμα Σπουδών
  • Πλειστηριασμοί
  • Προσφυγικό

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2016

Όπως παλιά εγώ Καμάρα… Εσύ; //κείμενο του ΑΡ.ΑΓ.Ε. ΕΑΑΚ, κάλεσμα στην πορεία της ΔΕΘ

Όπως παλιά εγώ Καμάρα… Εσύ;

Πάλης ξεκίνημα: ΔΕΘ 2016

Μετά την εξαγγελία του προγράμματος της Θεσσαλονίκης (2014) και του παράλληλου προγράμματος (2015) ο ΣΥΡΙΖΑ έρχεται να μας κοροϊδέψει για ακόμα μια φορά στη φετινή ΔΕΘ με την εξαγγελία ακόμα ενός «φιλολαϊκού» προγράμματος. Πλέον όμως ο χορτασμένος από υποσχέσεις λαός, πρέπει εκτός απ’ το τυρί να δει και τη φάκα! Σκοπός είναι η φετινή ΔΕΘ να αποτελέσει την αφετηρία για ένα νέο κύκλο αγώνων έτσι ώστε να βγει ξανά στο προσκήνιο η φωνή των εργαζομένων και της νεολαίας, ανατρέποντας τη μνημονιακή επίθεση που επέβαλαν οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων με τις επιταγές της ΕΕ, του ΔΝΤ, του κεφαλαίου.

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016

κείμενο του ΑΡ.ΑΓ.Ε. ΕΑΑΚ για τα γεγονότα της 27/7/2016 και την εκκένωση καταλήψεων στέγασης στη θεσσαλονίκη


Σήμερα νωρίς το πρωί (την νύχτα έτσι όπως πάντα συνηθίζουν αυτοί που ντρέπονται), βιώσαμε για ακόμα μια φόρα την αντιπροσφυγική-αντιμεταναστευτική πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.Η πολιτική αυτή, που η κυβέρνηση ευαγγελιζόταν και έπαιρνε εύσημα για την ανθρωπιά της, μας δείχνει τα δόντια της με τον χείριστο τρόπο.Προφανώς δεν πέφτουμε απο τα σύννεφα.Οταν σφίγγουν το χέρι και αποφασίζουν με την ΕΕ και όλους αυτούς τους "ανθρωπιστές", αποφασίζοντας ακόμα-ακόμα οτι η Τουρκία είναι ασφαλής χώρα, δεν μπορούν παρα μόνο να εφαρμόζουν οτι πιο αντιμεναστευτικό-αντιπροσφυγικό μπορούν.
Αυτούς που παριστάνουν τους ανθρωπιστές και αναζητούν παράσημα γιατί έχουν βοηθήσει στα Διαβατά και στην Ειδομένη,αυτούς που νομίζουν οτι μπορούν να κοροιδεύουν τον κόσμο για ακόμη μια φορά ανενόχλητοι, ενώ ταυτόχρονα στηρίζουν τις πιο αντιδραστικές-αντιλαικές πολιτικές, πρέπει επιτέλους να τους σταματήσουμε!
Ρόλο έπαιξε επίσης και το πανεπιστήμιο σε αυτά τα αίσχη.Όπως μαθαίνουμε, μήνυσε τους αλληλέγγυους που έκαναν κατάληψη στέγης για μετανάστες/πρόσφυγες σε ένα άδειο κτήριο το Μανδαλίδειο, όπου προοριζόταν πρίν απο 30 χρόνια για κτήριο της οδοντιατρικής , χωρίς όμως να χρησιμοποιηθεί ποτέ.Η πρυτανεία λοιπόν, μας δείχνει τις πραγματικές τις προθέσεις σε συνέχεια των προηγούμενων επεισοδίων με απομάκρυνση προσφύγων απο το ΑΠΘ, στοχευμένη προπαγάνδα κατα του No Border Camp κόντρα στα υποτιθέμενα μαζέματα πραγμάτων πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες που με περισσεια υπερηφάνεια διοργάνωνε και προπαγάνδιζε.
Γι'αυτό εμείς μιλάμε για αλληλεγγύη!
Κόντρα σε κάθε λογική εθελοντισμού!

ΑΜΕΣΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΗΦΘΕΝΤΩΝ!
ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΟΙ ΚΟΛΑΣΜΕΝΟΙ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ ΕΝΩΜΕΝΟΙ

ΑΡιστερή Αγωνιστική Ενότητα Ε.Α.Α.Κ. στους ηλ/μηχ

Τρίτη 12 Ιουλίου 2016

Κυβέρνηση – ΕΕ – Εργοδοσία προωθούν αντιδραστικές τομές στα εργασιακά δικαιώματα και στις συνδικαλιστικές ελευθερίες

Για μια ακόμα φορά οι εργαζόμενοι, η νεολαία, ο λαός, θα βρεθούμε αντιμέτωποι με ένα νέο γύρο επιδρομής στα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα στο πλαίσιο ενός νέου κύκλου βίαιων μετασχηματισμών υπέρ του κεφαλαίου. Μέσα στους επόμενους μήνες, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα προωθήσει αλλαγές –αντίστοιχες με τον εργασιακό νόμο κόλαφο της Γαλλίας - που θα αφορούν καθολικής έκτασης και βάθους αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στον πυρήνα των εργασιακών σχέσεων.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προσπαθεί με χοντροκομμένα ψέματα να επαναφέρει τις γνωστές κοροϊδίες περί «κόκκινων γραμμών» και «σκληρής διαπραγμάτευσης», ενώ έχει συμφωνήσει και υπογράψει το τρίτο μνημόνιο και τις συμφωνίες των Eurogroup, όπου με σαφήνεια καταγράφονται οι δεσμεύσεις της.
Μάλιστα η «Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων» έπιασε ήδη… δουλειά, σε έναν δήθεν διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους, σήριαλ που έχουμε δει τόσες και τόσες φορές πριν από κάθε βάρβαρη αντιλαϊκή μεταρρύθμιση.
Γίνεται σαφές πως προετοιμάζονται κομβικά μέτρα γενικευμένης και καθολικής παρέμβασης στην αγορά εργασίας με στόχο την αντιδραστική ανατροπή όλων όσων ίσχυαν μέχρι τώρα.
Συζητούν και σχεδιάζουν μέτρα για τον ιδιωτικό τομέα, όπως:
  1. Κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού και στον ιδιωτικό τομέα
  2. Θέσπιση και προώθηση της γενικευμένης ευελιξίας στις εργασιακές σχέσεις δηλαδή παραπέρα θεσμοθέτηση όλων των «νέων» μορφών φτηνής και απροστάτευτης εργασίας (πχ γενίκευση των συμβάσεων ενός μήνα, μίας μέρας, των κακοπληρωμένων προγραμμάτων απασχόλησης, του δελτίου παροχής υπηρεσιών κ.ά.)
  3. Μειώσεις στον κατώτατο μισθό, αποδοχές χαμηλότερες από τις Συμβάσεις Εργασίας (Γενική, κλαδική, οποιαδήποτε!) μέσα από ατομικές συμβάσεις εργασίες, δικαίωμα του εργοδότη για παράκαμψη των Συλλογικών ΣυμβάσεωνΚατάργηση της μετενέργειας όλων των ΣΣΕ.
  4. Πλήρης απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων. Απολύσεις χωρίς κανένα ποσοτικό και ποσοστιαίο όριο.
  5. Νομοθετική κατάργηση όλων των προσαυξήσεων – επιδομάτων – προϋπηρεσιών.
  6. Κατάργηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, περιορισμός στο δικαίωμα της απεργίας, κατάργηση προστατευτικών διατάξεων για τη συνδικαλιστική δράση. Επαναφορά της εργοδοτικής ανταπεργίας (lock out).
  7. Μείωση του κόστους των υπερωριών και της εργασίας το σαββατοκύριακο, αλλά και ελαστικοποίηση του πλαισίου διευθέτησης του χρόνου εργασίας (αυξομείωση ωραρίου).
  8. Προωθούν θεσμικό πλαίσιο και μέτρα ίδια και παράλληλα με αυτά που αφορούν τον ιδιωτικό τομέα και για το δημόσιο και τις ΔΕΚΟ.

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2016

Δύο λόγια για την πιο μισητή εταιρεία Θεσσαλονίκης, τον ΟΑΣΘ!



ΜΗΝ ΜΟΥ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΑΣΘ…
[δύο λόγια για την πιο μισητή εταιρία της Θεσσαλονίκης]

Νοέμβρης 2015… 11 φοιτητικοί σύλλογοι αποφασίζουν μέσω γενικής συνέλευσης και του συντονιστικού γενικών συνελεύσεων, παρέμβαση στον ΟΑΣΘ για την διαγραφή προστίμων φοιτητών και φοιτητριών καθώς και την διεκδίκηση δωρεάν μετακινήσεων με την αστική συγκοινωνία. Η παρέμβαση πραγματοποιείται μαζί με το Δίκτυο Ανέργων και Επισφαλώς Εργαζομένων Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει κατακτήσει τη διαγραφή των προστίμων για τους ανέργους με τις μηνιαίες παρεμβάσεις του στα γραφεία του ΟΑΣΘ (κάθε 23 του μήνα).

Τετάρτη 25 Μαΐου 2016

2016-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ Σ.Φ. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ-ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Α.Π.Θ.

1) Π.Κ.Σ.                   152  (3 έδρες)

2) ΔΑΠ-ΝΔΦΚ         139  (3 έδρες)

3) ΑΡ.ΑΓ.Ε. ΕΑΑΚ   126  (3 έδρες)

4) Α.Φ.Π.                   18   (0 έδρες)

5) Bloco                     12   (0 έδρες)

6) ΑΡΔΙΝ                     6   (0 έδρες)

ΛΕΥΚΑ 17
ΑΚΥΡΑ 19

ΚΑΛΠΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ:

ΑΡ.ΑΓ.Ε. ΕΑΑΚ   95
Π.Κ.Σ.   71
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ   47
Α.Φ.Π.   15
Bloco   10
ΑΡΔΙΝ   6
ΛΕΥΚΑ   10
ΑΚΥΡΑ   12

ΚΑΛΠΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ:

ΔΑΠ-ΝΔΦΚ   92
Π.Κ.Σ.   81
ΑΡ.ΑΓ.Ε. ΕΑΑΚ   31
Α.Φ.Π.   3
Bloco   2
ΑΡΔΙΝ   0
ΛΕΥΚΑ   7
ΑΚΥΡΑ   7

ΔΑΠ και ΠΚΣ πιάσαν καρέκλες και αλωνίζουν: αν έτσι ήταν η πρώτη μέρα, αλίμονο τους...

Καταγγελία του ΑΡΑΓΕ ΕΑΑΚ σε ΔΑΠ – ΝΠΚΣ
                               
Την Τρίτη 24 Μαΐου συγκροτήθηκε το μετεκλογικό Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΦ Ηλεκτρολόγων – Μηχανολόγων Μηχανικών. Από τη μεριά μας θέλουμε να γνωστοποιήσουμε τα γεγονότα που ακολούθησαν, ώστε όλοι οι φοιτητές της σχολής μας να είναι ενήμεροι και να κρίνουν την στάση των δύο παραπάνω δυνάμεων.

Τα ψηφίσματα που κατατέθηκαν για την συγκρότηση προεδρείου προέβλεπαν κυκλικά οι θέσεις του προέδρου και του αντιπροέδρου να μοιραστούν στις τρεις δυνάμεις (ΠΚΣ, ΔΑΠ – ΝΔΦΚ, ΑΡΑΓΕ ΕΑΑΚ), η θέση του γραμματέα να είναι μόνιμα στην ΠΚΣ (με τη δικαιολογία ότι κάποια στιγμή θα γίνουμε αφερέγγυα δύναμη) και η θέση του ταμία στο ΑΡΑΓΕ ΕΑΑΚ. Εμείς από τη μεριά μας ξεκαθαρίσαμε ότι αυτό δεν συνεπάγεται σε καμία περίπτωση από τον συσχετισμό των εκλογικών αποτελεσμάτων και καταθέσαμε αρχικά ψήφισμα το προεδρείο να αποτελείται από πρόεδρο και ταμία ορισμένο από την ΠΚΣ, αντιπρόεδρο ορισμένο από ΔΑΠ – ΝΔΦΚ και γραμματέα ορισμένο από ΑΡΑΓΕ ΕΑΑΚ. Στην συνέχεια αλλάξαμε το αρχικό μας ψήφισμα σε πρόεδρο και αντιπρόεδρο ορισμένο από ΠΚΣ και ΔΑΠ – ΝΔΦΚ ανά εξάμηνο, γραμματέα ορισμένο από ΑΡΑΓΕ ΕΑΑΚ και ταμία ορισμένο από ΠΚΣ, το οποίο αν και είναι λιγότερο αναλογικό των αποτελεσμάτων θα έλυνε το πρόβλημα πως κατατίθενται 3 αντιπαραθετικά ψηφίσματα που δεν μπορεί να υπερψηφιστεί κανένα από αυτά. Για να  είναι πιο ξεκάθαρο: ο γραμματέας του ΔΣ κατέχει τη σφραγίδα του συλλόγου και συνήθως είναι ο τρίτος εκλογικά. Οι λόγοι που ΠΚΣ και ΔΑΠ τα βρίσκουν ώστε να έχουν αυτοί τη σφραγίδα είναι προφανείς. Δε θέλουν το ΔΣ να ελέγχεται απο τους φοιτητές του συλλόγου, δε θέλουν οι εκλεγμένοι να είναι υπόλογοι στο σύλλογο και στις γενικές συνελεύσεις, αλλά θέλουν όλα να γίνονται "κρυφά". Ο λόγος; Η πολιτική τους θέση και στάση, η αντίληψη τους ότι οι σύλλογοι δεν είναι  υπόλογοι στους φοιτητές αλλά στα κομματικά γραφεία των παρατάξεων.. Τα παραδείγματα είναι πολλά και μια μικρή αναφορά αρκεί: η ΔΑΠ πολλάκις δεν έχει σφραγίσει υπογραφές φοιτητών για τη διεξαγωγή Γενικής Συνέλευσης ενώ η ΠΚΣ σε πολλές περιπτώσεις "έχει ξεχάσει σπίτι την σφραγίδα" και δεν έχει σφραγίσει μέχρι και ψηφίσματα αλληλεγγύης σε συμφοιτητές μας! Το σημείο τομής των δύο  παρατάξεων είναι η αντίληψη τους ότι ο σύλλογος είναι τσιφλίκι τους και οι σφραγίδες δεν είναι για αυτούς κάτι "αμελητέο", αλλά ένα μέσο εκβιασμού για να κάνουν τα δικά τους...

Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

ΣΤΙΣ 18 ΜΑΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΡΑΓΕ ΕΑΑΚ!

Η αλήθεια είναι ότι οι φετινές φοιτητικές εκλογές έρχονται σε μία ιδιότυπη συγκυρία στην οποία νεολαία καλείται να πάρει θέση. Η κρίση αποτυπώνει τις συνέπειές της με πολύ απτό τρόπο τόσο με τους πολέμους που ξεσπούν και εξοντώνουν ολόκληρους λαούς στη Μέση Ανατολή, όσο και με τις αναδιαρθρώσεις που επιβάλλουν οι κυβερνήσεις και η Ε.Ε. στον εργαζόμενο κόσμο της Ευρώπης.Το βάθεμα αυτής και η αδυναμία του κεφαλαίου να την ξεπεράσει, συνεπάγονται την ψήφιση νομοσχεδίων που εξαθλιώνουν όλο και περισσότερο τους λαούς, ακόμα και στο κέντρο της Ευρώπης. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της Γαλλίας. Το κράτος έκτακτης ανάγκης που επιβλήθηκε με πρόφαση την προσφυγική κρίση, εξυπηρέτησε με τον καλύτερο τρόπο την προώθηση του νέου εργατικού νόμου. Η γαλλική νεολαία όμως μας δείχνει τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να έχουμε κυρίαρχο ρόλο στις εξελίξεις. Αρνούμενη να υποταχθεί σε πολιτικές που περιγράφουν ένα μαύρο μέλλον γι αυτή αλλά και για τις επόμενες γενιές. Βλέπουμε τους νέους να βγαίνουν στους δρόμους και να διαδηλώνουν ανυποχώρητα ενάντια στο αυταρχικό κράτος της Γαλλίας. Η προσφυγική κρίση που η γαλλική κυβέρνηση εκμεταλλεύεται με το βέλτιστο τρόπο ώστε να περνά αυτά τα μέτρα, είναι γέννημα ενός πολέμου που έχει ξεσπάσει στη Μέση Ανατολή κι αφανίζει ολόκληρους λαούς. Με συνέπεια προσφυγικές ροές να καταφθάνουν στην Ελλάδα, άνθρωποι να πνίγονται στο Αιγαίο και μεγάλα πλήθη να πετιούνται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης για να «φιλοξενηθούν». Είναι η κυβέρνηση που μπορεί από τη μια να μιλά για ανθρωπιστική κρίση κι απ` την άλλη να τους στοιβάζει σε hotspots,να συνυπογράφει την παρουσία του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, να συνάπτει συμφωνία με την Τουρκία για την επαναπροώθησή τους. Είναι τελικά αυτή η κυβέρνηση που σύμμαχη με όλους τους ιμπεριαλιστικούς μηχανισμούς δίνει συνέχεια σ` αυτό τον πόλεμο. Τίθεται λοιπόν επιτακτική η ανάγκη για μια απάντηση σ` αυτή την κατάσταση με σκοπό την ανατροπή της. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ όμως δε μένει εκεί. Ενεργοποιεί τους μηχανισμούς της και μαζί με την Ε.Ε. φέρνει ένα νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που επισφραγίζει τη συμφωνία της με το κεφάλαιο. Ένα νομοσχέδιο, που μπορεί να φαντάζει κάτι μακρινό σε μας τους φοιτητές σκεπτόμενοι ότι αφορά μόνο τις συντάξεις, είναι όμως μια ανάσα από εμάς αφού έρχεται να εξαλείψει κάθε ίχνος κοινωνικής ασφάλισης και να αυξήσει τις κρατικές εισφορές. Ο νόμος Κατρούγκαλου κατέφθασε στη Βουλή και ψηφίστηκε. Έτσι οι νυν αλλά και μέλλοντες εργαζόμενοι είναι αναγκασμένοι να επιβιώσουν σ` ένα κόσμο που θα δουλεύουν με μπλοκάκι και θα ανέχονται την απλήρωτη και μαύρη εργασία, κάτω απ` το άγρυπνο βλέμμα της κυβέρνησης που παραφυλά να εισπράξει και την τελευταία τους δεκάρα. Μια κυβέρνηση που ως αντιπολίτευση εναντιωνόταν στις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων και έφερε ελπίδες κι υποσχέσεις για το σταματημό τους.

…Τι συμβαίνει όμως στο πανεπιστήμιο;

Τρίτη 10 Μαΐου 2016

Φέτος στις εκλογές να δώσουμε στίγμα ανατροπής. Δε περιμένουμε σωτήρες!


ΡΙΞΕ Χ ΣΤΗΝ ΑΠΟΧΗ! Αγωνιζόμαστε, ζούμε, σκεφτόμαστε, δρούμε, ψηφίζουμε ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΑ!



Από πού να ξεκινήσει και που να τελειώσει κανείς για τους λόγους και την επιχειρηματολογία που σχετίζεται με την αποχή στις φοιτητικές (αλλά και πάσης φύσεως) εκλογές και συλλογικές διαδικασίες!  Από τη μια πλευρά, μια επιχειρηματολογία που σου λέει «δεν υπάρχει λόγος να ψηφίσεις, αφού είναι όλοι ίδιοι» κλπ, που τελευταία πλασάρεται και θέλει να ενισχύει ολοένα και περισσότερο το απολιτίκ προφίλ που προβάλλεται ως ασπίδα του κράτους, σε μια εποχή που η κοινωνία, αλλά και το πανεπιστήμιο αλλάζουν σύμφωνα με τις επιταγές της κυβέρνησης, της Ευρωπαικής Ένωσης και τις ανάγκες του κεφαλαίου. Το ίδιο αυτό προφίλ βλέπουμε να αναπαράγεται καθημερινά και στα Μ.Μ.Ε. Kάθε γλοιώδης και υποταγμένος παπαγάλος του συστήματος προσπαθεί να μας πείσει ότι οι ανάγκες  και τα δικαιώματα μας δε θα εξασφαλιστούν με ενίσχυση των συλλογικών μας διαδικασιών και ενεργή πολιτική συμμετοχή, αλλά με like και share  στο facebook και  υπογραφές στο ίντερνετ για συνεννοήσεις με τους υπουργούς! Ε όχι δα(π)!  Εμείς, δεν είμαστε από αυτούς που θα τρέξουν να φωνάξουν ότι οι παρατάξεις είναι όλες ίδιες με ρουσφέτια, διαφθορά και ποτάκια! Άλλωστε, είναι ( ή πρέπει να είναι) ξεκάθαρο ότι κάθε παράταξη ή πολιτική συλλογικότητα εξυπηρετεί συμφέροντα και όταν λέμε συμφέροντα ο νούς μας δε πρέπει να τρέχει σε τίποτα συνομοσιολογικό, μιας και τα πράγματα είναι λίγο πολύ φανερά… ή είμαστε με αυτούς που τα συμφέροντα και ο ρόλος τους μέσα στο πανεπιστήμιο είναι ταυτισμένος με το ρόλο της κυβέρνησης, της Ε.Ε. και των επιχειρηματιών στην κοινωνία ή με αυτούς που βλέπουν τα συμφέροντα τους κάθε μέρα να πλήττονται σε σημείο που πλέον για πολλούς συμφοιτητές μας τίθεται ζήτημα επιβίωσης και διακοπής σπουδών! Με αυτή την έννοια, όπως σε κάθε μάχη, έτσι και σε αυτή των εκλογών παίρνουμε θέση και διαλέγουμε πλευρά!

Σάββατο 7 Μαΐου 2016

Τί γίνεται με την πτυχιακή εξεταστική στο 10ο εξάμηνο; // κείμενο του ΑΡ.ΑΓ.Ε. ΕΑΑΚ για το ζήτημα

Μια κουβέντα για μια σταθερή διεκδίκηση του συλλόγου φοιτητών που μας απασχολεί όλους...

Το τελευταίο διάστημα άνοιξε η κουβέντα για την πτυχιακή εξεταστική. Όπως όλοι μας παρατηρήσαμε, απουσίαζε απο την όλη κουβέντα η «πτυχιακή για τους φοιτητές του 10ου εξαμήνου». Πριν περάσουμε στην ανάλυση του γιατί πρέπει συλλογικά να διεκδικήσουμε την κατοχύρωση της πτυχιακής εξεταστικής για όλους τους φοιτητές που βρίσκονται απο 10ο εξάμηνο και πάνω (>=10 ), θεωρούμε αναγκαίο να αναφερθούμε στους λόγους που η πτυχιακή δε θεωρείται αυτονόητη. Ο  λόγος δεν είναι άλλος απο την ίδια την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, εν ολίγοις το νόμο Διαμαντοπούλου που μεταξύ άλλων αναφέρει και την κατάργηση των πτυχιακών εξεταστικών, μέσα σε ένα συνολικό πλαίσιο διάλυσης πολλών δικαιωμάτων μας. Παρότι αυτή η πτυχή δεν έχει εφαρμοστεί λόγω των πιέσεων που ασκούν οι αγωνιστικοί φοιτητικοί σύλλογοι σε κάθε σχολή, κάθε φορά βλέπουμε διάφορα «μπρος πίσω» στο ζήτημα απο πλευράς των τμημάτων. Είτε με πρόσχημα την έλλειψη καθηγητών, είτε την υποχρηματοδότηση ή ακόμη και πιο ακραίες τοποθετήσεις, το ζητούμενο είναι ότι η πτυχιακή εξεταστική αποτελεί ακόμη ένα πεδίο μάχης για όλους τους φοιτητές για το δικαίωμα μας σε αξιοπρεπείς σπουδές, για ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών και τελικά το δικαίωμα μας στο να ορίζουμε εμείς τις σπουδές μας με τον τρόπο που θέλουμε. Φυσικά, το γεγονός ότι η πτυχιακή στο 10ο θεωρείται «παράνομη» δεν πρέπει να μας σταματά από τη διεκδίκηση της. Παράνομες πρέπει να θεωρούνται όλες αυτές οι επιταγές που κάνουν τις σπουδές και τη καθημερινότητα μας δυσκολότερη, είτε μιλάμε για ζητήματα σχολής είτε για ζητήματα εκτός αυτής.

Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ 6-7-8 ΜΑΗ

Το νέο ασφαλιστικό δε θα περάσει και η νεολαία θα παίξει ρόλο σε αυτό μαζί με τους εργαζόμενους. Η ασφάλιση είναι δικαίωμα μας είναι κατάκτηση μας και όχι εμπόρευμα για λίγους και εκλεκτούς. Μέσα απο τις δυναμικές μας κινητοποιήσεις να στήσουμε τοίχος ενάντια στις πολιτικές κυβέρνησης ΕΕ κεφαλαίου που διαλύουν τις ζωές μας.
Όλοι και όλες στους δρόμους για να πάρουμε τους αγώνες στα χέρια μας και να μην επιτρέψουμε στον κυβερνητικό, εργοδοτικό συνδικαλισμό, στους εργατοπατέρες ΓΣΕΕ ΑΔΕΔΥ να κάνουν άλλη μια τουφεκιά στον αέρα!


Διήμερο ενάντια στην ανεργία και την επισφάλεια

Τετάρτη 20 Απριλίου 2016

ΔΙΚΟΙ ΤΟΥΣ ΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ, ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ / εκδήλωση_συζήτηση της ΕΑΑΚ Θεσ/νίκης για το Προσφυγικό και την αναγκαία απάντηση του κινήματος


Νέα δυναμική κινητοποίηση στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ (φωτορεπορτάζ)



Νέα δυναμική κινητοποίηση στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ (φωτορεπορτάζ)


  • Δευτέρα 18 Απρίλη: Κινητοποίηση του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών στα κεντρικά γραφεία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ

  • [image_slider
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
Συνεχίζει τις κινητοποιήσεις του το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών για την ανάκληση της απόλυσης εργαζόμενης που αρνήθηκε να υπογράψει νέα ατομική σύμβαση εργασίας με πρωτοφανείς αντεργατικούς όρους εμπορικού δίκαιου Αγγλίας και Ουαλίας και ενάντια στις ατομικές συμβάσεις. Το πρωί πραγματοποιήθηκε δυναμική συγκέντρωση έξω από τα κεντρικά γραφεία του ομίλου «ΕΛΛΑΚΤΩΡ».
Η εργοδοσία αρνείται να ανακαλέσει την «εν ψυχρώ» απόλυση της εργαζόμενης που αρνήθηκε να υπογράψει την κατάπτυστη ατομική σύμβαση, ενημέρωσε το σωματείο της, «δεν διαπραγματεύτηκε ατομικά» όπως ειπώθηκε από την εταιρεία. Η άρνηση της εργοδοσίας να πάρει πίσω την απόλυση επιβεβαιώνει πως πρόκειται για εκδικητική απόλυση φρονηματικού χαρακτήρα!
Σε νέα συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί, οι εκπρόσωποι της εταιρείας αρνήθηκαν ξανά να ανακαλέσουν την απόλυση.
Το Σωματείο καλεί τους εργαζόμενους να μην υπογράψουν ίδιο ή παρόμοιο συμφωνητικό αγγλικού δικαίου. Απαιτεί από την εργοδοσία να αποσύρει το επαίσχυντο συμφωνητικό και να ανακαλέσει άμεσα την παράνομη και καταχρηστική απόλυση.
Για το ζήτημα της απόλυσης και των πρωτοφανών όρων που περιλαμβάνει η συγκεκριμένη σύμβαση έχει οριστεί τριμερής στις 11 Μάη. Το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών απαιτεί να οριστεί νωρίτερα η τριμερής συνάντηση. Παράλληλα προγραμματίζει παρεμβάσεις σε εργοτάξια της ΕΛΛΑΚΤΩΡ ενώ δηλώνει ότι θα συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις και ενόψει της 48ωρης απεργίας αλλά και στην συνέχεια.